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[산업심리학&관계법규] 헤일로 효과(Halo Effect) vs 뿔 효과(Horn Effect)

R.D. 2020. 3. 3. 14:47
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Angel's ring & Devil's horn

 

헤일로 효과(Halo Effect)

 

헤일로 효과(한글로 후광 효과, 혹은 헤일로 오류라고도 불림)는 한 분야에서 사람, 회사, 브랜드 또는 제품이 자신의 의견이나 감정에 긍정적으로 영향을 미치는 경향이다. 인지편향의 일종으로 뿔 효과와는 정반대다.

 

Halo effect (sometimes called the halo error) is the tendency for positive impressions of a person, company, brand or product in one area to positively influence one's opinion or feelings in other areas. It is a type of cognitive bias and is the opposite of the horn effect. 

 

뿔 효과(Horn Effect)

 

뿔 효과와 밀접하게 연관되어 있으며, 한 가지 부정적인 특성에 의해 다른 사람에 대한 인식이 지나치게 영향을 받게 되는 인지적 편견의 한 형태다.

 

The horn effect, closely related to the halo effect, is a form of cognitive bias that causes one's perception of another to be unduly influenced by a single negative trait. 

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