Tips/In Abroad

에어캐나다 수화물 지연 보상 - 신청(Air Canada Expenses Claim for Delayed Baggage - Application)

R.D. 2021. 12. 18. 23:55
728x90
반응형

 

에어캐나다 수화물 지연 시 접수 및 보상에 대한 경험을 공유드립니다.

I'd like to share the experience for receipt and expenses claim for delayed baggage.

 

이전 글 Previous Article

2021.12.17 - [Tips] - 에어캐나다 수화물 지연 보상 - 접수(Air Canada Expenses Claim for Delayed Baggage - Receipt)

 

에어캐나다 수화물 지연 보상 - 접수(Air Canada Expenses Claim for Delayed Baggage - Receipt)

에어캐나다 수화물 지연 시 접수 및 보상에 대한 경험을 공유드립니다. I'd like to share the experience for receipt and expenses claim for delayed baggage. 1. 접수(Receipt) 밴쿠버 공항에서 수화물 찾는..

gonbygon.tistory.com

 

 

1. 준비 Preparation

 

에어 캐나다 홈페이지에 따르면, 수화물 지연으로 인하여 소지품이 없는 동안의 렌트비용이나 필수 물품에 대한 합당한 비용을 변제해 주고 있습니다. 의류, 세면도구, 스포츠 용품 대여 등이 포함되며, 영수증이 첨부되어야 보상을 받을 수 있습니다.

While you are without your belongings as a direct result of your delayed baggage, we will reimburse you for reasonable expenses that you’ve incurred for rentals or essential items. Examples of essential items may include but are not limited to clothes and toiletries or sports equipment rental. All claims must be supported by receipts.

 

변제 청구를 뒷받침하기 위해 아래의 정보들을 제출할 수 있어야 하므로 꼭 해당 정보를 남겨 놓으셔야 합니다.

You’ll need to supply the following information to support your claim for reimbursement:

- 항공편 정보 Flight information
- WorldTracer 파일 참조 번호 Your WorldTracer incident report number
- 모든 영수증 원본 Upload all original receipts
- 수화물 태그 및 표 Baggage tags or baggage claim stubs
- 탑승권 Boarding passes

 

주의 사항: 수하물을 수령한 날로부터 21일 이내에 청구서를 제출해야 합니다.
Note: Claims must be submitted within 21 days from the date on which you received your baggage or they will not be processed.

 

2. 접수 Receipt

 

아래의 에어캐나다 "Delayed or Damaged Baggage" 사이트에 접속합니다.

Access to Air Canada Delayed or Damaged Baggage site below.

 

https://www.aircanada.com/us/en/aco/home/plan/baggage/delayed-damaged-baggage.html#/

 

Delayed or Damaged Baggage

All the information you need in order to find your delayed baggage. Learn about process and information on the Central Baggage Office Call Centre.

www.aircanada.com

 

Air Canada Delayed or Damaged Baggage

 

"Additional Information - Interim Expenses Form"에 접속합니다.

Access to "Additional Information - Interim Expenses Form"

 

 

https://accc-prod.microsoftcrmportals.com/en-CA/air-canada-contact-us/?topic=948140009#tileBaggageIssue 

 

Let Us Know  · Air Canada Customer Care

Thank you for contacting Air Canada. In order to better assist you, we ask that you complete the form below.

accc-prod.microsoftcrmportals.com

 

1) Baggage Issue

 

 

아래와 같이 메뉴를 선택 후 "Next"를 클릭합니다.

Choose the menus as below then click "Next".

 

Baggage Issue > Regarding: Delayed or Damaged Baggage > Issue: Delayed

 

2) Passenger Information

 

① 당신은 다른 사람을 대신해서 우리에게 연락을 취하는 것인가?

    본인이 신청하는 경우는 No, 타인 대신 신청하시는 경우는 Yes

    Are you contacting us on behalf of another person?

    Select "Yes" if you request it yourself or select "No" if you request it on behalf of another person.

 

대표 승객 정보 PRIMARY PASSENGER

② 이메일 주소* Email Address*

 : 연락받을 이메일 주소 입력 Input your email address you'll be received.

 

③ 이메일 주소 확인* Confirm Email Address*

 : ②에 입력한 이메일 주소 재입력 Input the email address as you input into ②.

 

④ 마일리지 회원 번호 Frequent Flyer Number

 : 마일리지 회원 번호가 있을 경우 입력 Input your Air Canada membership number if you have it.

 

⑤ 장애 승객 관련 서비스인가?

    This concerns service for a passenger with a disability

 : 장애 승객인 경우 체크 Check the box if you are a disabled passenger.

 

⑥ 혼자 여행하는 12세 ~ 17세의 소아 및 청소년이거나 비동반 어린이 관련 서비스인가?

    This concerns service for a youth (12-17) travelling alone or an unaccompanied minor

 : 혼자 여행하는 12세 ~ 17세의 소아 및 청소년이거나 비동반 어린이인 경우 체크

   Check the box if you are a youth (12-17) travelling alone or an unaccompanied minor

 

 

대표 승객 정보(계속) PRIMARY PASSENGER(continued)

① 칭호* Title*

 : Dr., Honourable, Ms., Mrs., Mr., Miss, Master, X 중에서 선택.

   Choose between Dr., Honourable, Ms., Mrs., Mr., Miss, Master, and X.

 

② 이름* First Name*

 : 본인의 이름을 입력합니다. Input your first name/given name.

 

③ 성* Last Name*

 : 본인의 성을 입력합니다. Input your last name/surname/family name.

 

④ 집 주소* Permanent Mailing Address*

 : 본인의 자세한 집 주소를 입력합니다. Input your detailed home address.

 

⑤ 도시* City*

 : 본인이 거주 중인 도시 명을 입력합니다. Input a city name you are living in.

 

⑥ 주* Province/State*

 : 본인이 거주 중인 주 이름을 입력합니다. Input a province/state you are living in.

 

⑦ 우편번호* Postal/Zip Code*

 : 본인이 거주 중인 장소의 우편번호를 입력합니다. Input a postal/zip code of the place you are living in.

 

⑧ 국가* Country/Region*

 : 본인이 거주 중인 국가를 입력합니다. Input a country/region you are living in.

 

⑨ 전화번호* Primary Phone No.*

 : 본인이 주로 사용하는 전화번호를 입력합니다. Input a phone number where you use primarily.

 

⑩ 대체 전화번호 Alternate Phone No.

 : 본인이 연락을 받을 수 있는 달느 전화번호를 입력합니다.

   Input the other phone number where you can be contacted.

 

⑪ 다른 승객 정보 추가 Add another passenger

 : 본인 외 같이 탑승했던 승객이 있는 경우 그 승객에 대한 정보를 입력합니다.

   If there are other passengers besides yourself, input information of the passengers.

 

Add another passenger

 

"Next"를 클릭합니다.

Click "Next".

 

3) Flight Information

 

 

① 항공사* Airline*

 : Air Canada, Air Canada Rouge, Air Canada Express 및 Other 중에서 선택.

   Choose between Air Canada, Air Canada Rouge, Air Canada Express, and Other.

 

② 항공편 번호* Flight Number*

 : 항공편 번호를 입력합니다. Input your flight number.

 

③ 비행일* Flight Date*

 : 탑승한 날짜를 입력합니다. Input a date you boarded.

 

④ 출발 공항* Departure Airport*

 : 본인의 출발했던 공항명을 입력합니다. Input an airport name you departed from.

 

⑤ 도착 공항* Arrival Airport*

 : 본인이 도착한 공항명을 입력합니다. Input an airport name you arrived at.

 

⑥ 예약 번호* Booking Reference*

 : 본인이 예약한 예약번호가 있을 경우 입력합니다. If you have a booking reference, input that number or code.

 

⑦ 항공권 번호* Ticket Number*

 : 항공권에 적혀있는 항공권 번호를 입력합니다. Input a ticket number written on your flight ticket.

※ 참고: 항공권 번호(13자리로 된 번호)는 본인의 여행일정표(ITR)에서도 찾을 수 있습니다.

   Note: Your ticket number (13-digit number) can be found on your itinerary receipt.

 

"Next"를 클릭합니다.

Click "Next".

 

4) Baggage and Items

 

 

짐 Baggage

 

① 사고 접수 번호* Incident Report Number*

 : 앞선 '접수' 편에서 받은 사고 접수 번호(예: YULAC12345)를 입력한다.

   Input your Incident Report Number you received from Air Canada and refer to the former posting 'Receipt'.

 

② 수속 완료한 짐 가방의 갯수* Number of Checked Bags*

 : 본인이 수속 완료한 짐가방의 갯수를 입력합니다. Input the number of your bags which you checked in.

 

②에 짐 가방의 수를 입력하면 아래와 같이 화면이 바뀔 것 입니다.

When you input the number of checked bags at ②, the screen will be changed as follow.

 

③ 받은 가방 갯수* Number of Received Bags*

 : 본인이 수령한 짐가방의 갯수를 입력합니다.

   예를 들어, 3개의 짐가방을 부쳤는데 1개를 받았다면 1, 하나도 못 받았다면 0을 입력합니다.

   Input the number of your bags which you received.

   For example, input one(1) if you checked 3 bags then received only 1 bag or input zero(0) if you checked 3 bags and didn't receive it at all.

 

④ 지연 가방 갯수 Number of Delayed Bags

 : 결과적으로 지연된 본인의 가방 수가 나타납니다. The number of delayed bags will be displayed.

 

⑤ 잃어버린 짐에 대한 상세정보 입력* Add description of a missing baggage*

 : 잃어버린 각 짐에 대한 상세정보를 입력합니다. 3개를 잃어버린 경우 3번 실시해야 합니다. 

   Input e description of each missing baggage. If you missed 3 bags, you should be done it 3 times.

 

 

General

- 짐 번호(혹은 간략한 설명)* Baggage Number(or Short Description)*

 : #1, #2, #3 .... 짐 갯수대로 자동 생성되므로 이대로 진행하시면 됩니다.

   It is automatically created in order of the bags (#1, #2, #3...), so you should skip it with leaving this. 

 

- 가방 태그 넘버 Bag Tag Number (Optional)

 : 항공사에서 부여 받은 짐 태그 번호를 입력합니다. Input the bag tag number that the airline has granted.

 

- 브랜드 이름 Brand Name (Optional)

 : 가방 제조사/브랜드 이름을 입력합니다. Input manufacturer/brand name of your bag.

 

- 짐의 생김새* Baggage Type*

 

Color

- 소재 Material

- 무게 Weight(Optional)

- 단위 Unit(LBS/KGS/L) (Optional)

 

Information

- 가방에 개인 정보가 담긴 것들이 부착되어 있는지에 대한 여부 (예: ID 태그, 명함)

  Was there any personal identification on the bag? (ex: ID tag, Business card)

 

- 가방을 특정할 만한 특정 요소들이 있는지에 대한 여부 (예: 리본, 스카프, 스티커)

  Was there any other distinctive elements on the bag? (ex: ribbons, scarf, stickers)

 

- 어디서 가방을 부쳤는지에 대한 선택* Where was your bag checked?*

 : 셀프서비스 키오스크, 체크인 담당자, 출발 게이트, 그 외 Self-Service Kiosk, Check-In Agent, Departure Gate, Other 

 

- 마지막으로 가방을  목격한 공항* Name of airport where you last saw your bag*

 : 공항 이름을 입력합니다. Input an airport name.

 

- 본인의 최종 목적지에서 도착해서 가방 분실을 보고하였는지 여부.

  Was the bag reported missing on arrival at your final destination?

- 안 하였을 경우 이유 Please explain why?

 

- 다른 항공사에 가방이 보고되었지에 대한 여부 Was the bag reported to another airline?

 

- 가방의 목적지가 변경되었거나 재 확인 여부 Was your bag rerouted or rechecked?

 

- 가방의 세관 신고 여부* Was the bag cleared at Customs?*

 

- 해당 건 보험사에 청부할 것인지 여부 Will you be claiming with your Insurer?

 

- 짐에 대한 추가 정보 입력 Additional information on your baggage

 

물건 Items

 

예시와 같이 짐이 안오는 동안 구매한 제품들에 대한 정보와 가격을 입력합니다.

See the examples and input detailed information and the price of items you bought due to the delay.

 

"Next"를 클릭합니다.

Click "Next".

 

5) Messege

 

 

① 제목 Subject

② 본문 Messege

 : 정보와 요청사항을 적습니다. 제가 작성한 대략적인 예시를 공유드립니다.

  Write down the information and ask. I'm sharing the example I wrote.


I'd experienced delayed baggage from Seattle(SEA) to Vancouver(YVR).
The following is related information.
- Reference number: YVRAC12345
- Flight Details: AC 1234 / 29 NOV 2021
- Name of the person concerned: GILDONG HONG
- Delayed baggage: 3 (AC12345/AC67890/AC13579)
I'd like to make a claim for interim expense since my baggage has been delayed.
I bought some underwear and basic toilet articles urgently due to the delay.
Please refer to the attached receipt for details.
Thank you.


③ 본 요청에 대한 복사본을 본인의 메일로 받을 것인지 여부 Send a copy of this request to my email address

 

④ 본인 혹은 가족이 에어캐나다 혹은 다른 항공사에서 이전에 짐을 잃어버거나 하는 경험을 한 적이 있는지 여부

    Have you or a member of your family or household ever had a previous baggage property loss or claim with Air Canada or any other airline.

 

⑤ 사진 및 문서 추가 Add a picture or document

 : 영수증 스캔본 혹은 사진을 추가하여 업로드 합니다. Upload scanned or photographed receipts.

 

"Submit"을 클릭합니다.

Click "Submit".

 

완료 Done!

 

 

5)의 ③에 Yes를 선택하신 경우, 본인의 이메일로 위와 같은 이메일이 왔는지 확인하시면 됩니다.

If you selected "Yes" on ③ of 5), check whether you received an email from Air Canada or not.

 

진짜 끝.

It's really over. That's it!

 

 

다음 글 Next Article

2022.02.20 - [Tips] - 에어캐나다 수화물 지연 보상 - 보상(Air Canada Expenses Claim for Delayed Baggage - Compensation)

 

에어캐나다 수화물 지연 보상 - 보상(Air Canada Expenses Claim for Delayed Baggage - Compensation)

에어캐나다 수화물 지연 시 접수 및 보상에 대한 경험을 공유드립니다. I'd like to share the experience for receipt and expenses claim for delayed baggage. - 보상 타임라인 Timeline for Compensation - 1..

gonbygon.tistory.com

 

728x90
반응형